خانه > خبر > موج گسترده حمایت دانشجویان دانشگاههای سراسر کشور از حرکت اعتراضی ٢۵ اردیبهشت

موج گسترده حمایت دانشجویان دانشگاههای سراسر کشور از حرکت اعتراضی ٢۵ اردیبهشت

در تداومِ اعلام حمایتهای دانشجویانِ سبز دانشگاههای کشور از فراخوان فعالان دانشجوییِ دانشگاههای تهران و امیرکبیر برای برگزاری اعتصاب سراسری و اعتراضِ همزمان در روز ٢۵ اردیبهشت، دانشجویانِ سبزِ دانشگاههای علامه، بهشتی، علم و صنعت و هنر تهران نیز طی بیانیه هایی جداگانه به این حرکت اعتراضی پیوستند و از حضور خود در این اعتصاب خبر دادند.

به گزارش صفحه فیس بوک «٢۵ اردیبهشت»، طی روزهای اخیر، پانزده دانشگاه دیگر کشور نیز، در مورد برگزاری اعتصاب و تجمعاتِ اعتراضی ٢۵ اردیبهشت در دانشگاههای خود، اعلام آمادگی و حضور کرده بودند.

به گزارش صفحه فیس بوکِ «٢۵ اردیبهشت»، در بیانیه دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی تهران آمده است :
«… بار دیگه دانشگاه, این دژ استواری و ایستادگی از زیر تل هجوم استبداد آزادی ستیز, قد راست كرد و مشتاقان آزادی را نویدی دوباره داد كه آری دانشگاه زنده است . همزمان با اردیبهشت, اعتراضات دانشجویی با روز كارگر و معلم گره خورد و بار دیگر خواسته صنفی از گلوی جامعه سر برآورد و بن بست سكوت را شكست, چرا كه دانشجو هرگز ذلت نمی پذیرد.اعمال فشارهایی از قبیل تفكیك جنسیتی, صدور احكام انضباطی و تعلیق برای دانشجویان به بهانه های واهی, جز این نیست كه اقتدار گرایان سعی در استیلای فرمانروایی ولایی در دانشگاه ها دارند. از این رو و در پی فراخوان دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشكی برای برگزاری اعتصاب و اعتراض عمومی در روز ٢۵ اردیبهشت, از دانشجویان دعوت به حضور گسترده و فعال و برگزاری تجمعات در تمامی دانشگاه ها می كنیم. چرا كه وقتی بیداد بر سریر قدرت می تازد, خاموشی تقوای ما نیست.

همچنین جمعی از دانشجویان دانشگاه هنر با صدور بیانیه ای اعلام حضور خود را در این اعتراض اعلام نموده و خاطرنشان ساختند «… ما جمعی از دانشجویان معترض دانشگاه هنر، در پی اقدام غیر قانونی حكومت در برخورد با دانشجویان به بهانه اسلامی سازی دانشگاه ها، حمایت خود را در اعتصاب سراسری روز ٢۵ فروردین اعلام كرده و از دانشجویان سبز دانشگاه هنر می خواهیم به این موج عظیم پیوسته و ما را همراهی كنند …»

بر اساس این گزارش، جمعی از دانشجویانِ سبزِ دانشگاههای «علم و صنعت» و «علامه»، با صدور بیانیه ای هماهنگ پیراموناعتراض ٢۵ اردیبهشت، از حضور خود در این اعتراضِ هماهنگ خبر داده و آورده اند:
«… حال زمان حركت فرا رسیده است. مخصوصا اینكه همه به چشم دیده اند كه تا كنون نیز بیشترین هزینه را همین دانشجویان با اعتراضات و اعتصابهای متعدد پرداخته اند ، پس باید به این حركت ادامه داد و جرقه های كوچك اعتراض را تبدیل به شعله های فروزانی كرد كه در روزهای خرداد بتواند مبدل به آتشفشانی فراگیر شود.
… پس برای روشن كردن آتش فروزان خرداد ماه ، از هم كنون باید كلید را زد و جرقه را روشن كرد . به همین مناسبت ما جمعی از دانشجویان و اساتید دانشگاههای علم و صنعت ، علامه، دانشگاه بهشتی ، دانشگاه امیركبیر و جمعی از دانشجویان دانشگاههای آزاد شرق و غرب و جنوب و شمال به حركتی كه اعلام كننده آن دانشگاه تهران و علوم پزشكی است می پیوندیم و آنرا تأئید می كنیم و در روز ٢۵ اردیبهشت همراه با دیگر یارانمان در دانشگاه تهران از رفتن به سر كلاسها خودداری كرده و در بیرون از كلاس تجمع اعتراضی خواهیم داشت و مطالباتمان را فریاد خواهیم زد.
در همین رابطه لازم است از هم اكنون اطلاع رسانی گسترده از جانب همه دوستان انجام شود، با توجه به تجارب قبلی اطلاع رسانی فقط بر روی فضای مجازی كافی نیست ، بلكه با پخش اعلامیه و پوستر در داخل دانشكده ها و كلاسها و اماكن عمومی و… بصورت مناسب این موضوع را به اطلاع همه برسانید . ما باید این حركت را تبدیل یك اعتصاب و اعتراض فراگیر در دانشگاههای سراسر ایران كرده و اقتدار دانشجویی را به نمایش بگذاریم و فضای اعتراض را برای ماه خرداد آماده تر كنیم. باشد كه این شروع حركتی باشد برای اعتراضات و اعتصابات عمومی و مردمی …»

گفتنی است تاکنون تشکل های متعددی از دانشگاههای سراسر کشور، طی صدور بیانیه هایی جداگانه و بعضا مشترک، از خیزش ٢۵ اردیبهشت که جمعی از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه تهران پیشنهاد داده بودند، حمایت کرده اند، از جمله : دانشجویان سبز دانشگاه امیر کبیر، دانشجویان سبز دانشگاه بوعلی همدان، دانشجویان سبز دانشگاه گیلان، دانشجویان سبز دانشگاه آزاد ساری، دانشجویان سبز دانشگاه آزاد رباط کریم، انجمن اسلامی دانشگاه آزاد پیشوا- ورامین، پیام نور مازندران، دانشگاه های چهارگانه شهر تبریز، آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران و دانشجویان سبز دانشگاه آزاد لاهیجان.

بر اساس گزارش ها، دانشگاههای دیگر کشور نیز در حال پیوستن به این اعتراض سراسری در روز ٢۵ اردیبهشت ماه هستند.

  1. هنوز دیدگاهی داده نشده است.
  1. No trackbacks yet.

بیان دیدگاه