خانه > خبر > شش سایت خبری نمایشگاه‌مطبوعات را تحریم‌کردند

شش سایت خبری نمایشگاه‌مطبوعات را تحریم‌کردند

شش سایت خبری کشور طی بیانیه‌ای اعتراضی از شرکت در نمایشگاه مطبوعات انصراف دادند.

این سایت‌ها دلیل انصراف خود را تعامل نامطلوب محمد علی رامین معاون مطبوعات وزارت ارشاد اعلام کرده‌اند.

همچنین در خبری دیگر مدیر نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها به دلیل عدم هماهنگی با «سیاست‌های انقلابی» رامین، معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برکنار می‌شود.

به گزارش حیات، مدیر عامل موسسه نشرآوران که مدیر نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها نیز بود تا چند روز آینده پس از افتتاح نمایشگاه مطبوعات برکنار و شخص دیگری جایگزین آن خواهد شد.

متن کامل بیانیه شش سایت خبری به نقل از فرارو به این شرح است:

باسمه تعالي
در آستانه افتتاحيه نمايشگاهي كه امسال عنوان آن «مطبوعات و خبرگزاري ها»(!) بود و پارسال، «مطبوعات، خبرگزاري ها و پايگاه هاي اطلاع رساني»، قصد آن داشتيم تا يكبار ديگر از فرصت رويارويي چهره به چهره با دهها هزار مخاطب و بازديدكنندگان اين نمايشگاه بهره بريم؛ به اميد آنكه تشويق هايشان ما را ساخته تر و به ويژه نقدهايشان ما را پرداخته تر كند.

ليكن با كمال شگفتي، عنوان رسانه اي خود يعني پايگاه هاي اطلاع رساني را در پوستر هاي رنگارنگ تبليغاتي نمايشگاه مشاهده نكرديم و جالب تر آنكه غرفه هاي تحويل داده شده را در پرت ترين مكان نمايشگاه (طبقه دوم و در يك راهروي غير اصلي) يافتيم كه البته عدم اختصاص جاي مناسب براي برخي از سايت ها در سالهاي گذشته نيز مسبوق به سابقه بود.

علي رغم برنامه ريزي قبلي و صرف هزينه، اين شرايط باورنكردني چنين مي نمود كه گويا مسؤولان محترم فراموشمان كرده بودند. مشكل را با معاون محترم مطبوعاتي مطرح كرديم، همانطور كه انتظار داشتيم اتفاقي نيفتاد. با نوشتن نامه اي شكايت نزد وزير ارشاد برديم، اما باز طرفي برنبستيم.

اينك با احترام و با تشكر از زحمت همه مسؤولان برگزاركننده و آرزوي موفقيت براي همه همكاران مطبوعاتي حاضر در نمايشگاه، ضمن نقد جدي رويكرد تعاملي نامطلوب معاونت محترم مطبوعاتي- جناب آقاي رامين- با پايگاه هاي اطلاع رساني و عدم رسيدگي مناسب وزير محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي، اعلام مي كنيم كه از شركت در اين دوره از نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري ها معذور هستيم.

باشد تا به جاي وجد و نشاط سالهاي گذشته كه عمدتا توسط سايت هاي پرمخاطب در نمايشگاه ايجاد مي شد، اين بار غرفه هاي پرطمطراق ميهمان ها و شركت كنندگان خارجي جاي خالي سربازان سايبري نظام جمهوري اسلامي را پر نمايد!

سايت هاي: الف، تابناك، جهان نيوز، رجانيوز، عصر ايران و فردانيوز

  1. هنوز دیدگاهی داده نشده است.
  1. No trackbacks yet.

بیان دیدگاه