خانه > خبر > احمد قابل، بدلیل افشای اعدام های گسترده در زندان مشهد، فردا محاکمه خواهد شد

احمد قابل، بدلیل افشای اعدام های گسترده در زندان مشهد، فردا محاکمه خواهد شد

بنا به گزارش منابع خبری جرس، این اسلام شناس و پژوهشگر نواندیش دینی، که از شاگردان نزدیک مرحوم آیت الله منتظری بود، ٢٣ شهریور ماه امسال، پس از احضار به دادسرای انقلاب مشهد، مجددا مورد بازداشت قرار گرفت.

احمد قابل آذرماه سال ۸۸، در حالی که در راه عزیمت به شهر قم برای شرکت در مراسم تشییع جنازه آیت الله منتظری بود، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و خرداد ماه ۸۹ پس از تحمل نزدیک به ۱۷۰ روز زندان، با قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون ریالی و با حکم قاضی کاووسی آزاد گردید؛ و اولین جلسه محاکمه وی نیز، ۲۹ اردیبهشت امسال برگزار شد .

بازداشت مجدد احمد قابل در شهریور ماه امسال که به دنبال احضار وی از سوی شعبه ۹۰۳ دادسرای انقلاب مشهد صورت گرفت، بدلیل افشاگری های متعدد و سخنرانی وی در شهرستان نجف آباد، پیرامون افشای اعدام های صورت گرفته در زندان وکیل آباد مشهد بود.

قابل در مطالب فوق الذکر، از اعدامهای فله ای و گستردۀ زندانیان عادیِ محبوس در زندان مشهد خبر داده بود، که در بی خبری و گمنامی اعدام و به خاک سپرده می شوند.

مقام های امنیتی- قضایی مشهد، در پی این افشاگری ها، وی را مجددا روانه زندان وکیل آباد مشهد ساختند.

این پژوهشگر دینی و شاگرد نزدیک مرحوم آیت الله منتظری، طی چند سال اخیر به دلیل انتقادات گسترده ای که به عملکرد رهبر جمهوری اسلامی و حکومت داشت، بارها روانه بازداشتگاه و زندان گردیده بود.

  1. هنوز دیدگاهی داده نشده است.
  1. No trackbacks yet.

بیان دیدگاه