خانه > مقاله > نقش سپاه پاسداران ایران در هدایت شبکه‌های بزرگ پولشویی در منطقه

نقش سپاه پاسداران ایران در هدایت شبکه‌های بزرگ پولشویی در منطقه

رسانه های خبری منطقه و جهان، امروز از کشف و افشای یک شبکه‌ بزرگ «پولشویی» در منطقه، که برای سپاه پاسداران ایران کار می‌کرده و یک وزیر دولت بحرین نیز در آن مشارکت داشته، خبر دادند.

خبرگزاری آلمان امروز در گزارشی از کشورهای بحرین و کویت خاطرنشان کرد متهمان این شبکۀ فساد و پولشوئی که توسط تیم های پلیس امنیتی بحرین و کویت کشف و افشا و برخی افراد آن بازداشت شده اند، سپاه پاسداران ایران، یک وزیر دولت بحرین، یک زن تاجر از کویت و شمار زیادی از دستیاران آنها در کشورهایی چون کویت، مصر و سودان می باشند.

این گزارش همچنین تصریح کرد تحقیقات اولیه نشان می دهد که منصور بن رجب، وزیر دولت بحرین که هم‌اکنون موقتا از زندان آزاد شده و بلافاصله خلع مقام گردیده، به کمک یکی دیگر از متهمان پرونده تلاش داشت چکی ۶ میلیون یورویی، متعلق به سپاه پاسداران ایران را نقد کرده و ۳۰۰ هزار یورو از آن مبلغ پول را به عنوان پاداش برای خود بردارد.

این گزارش خاطرنشان می سازد یک برادر و خواهر تاجر کویتی نیز در بخشی دیگر از عملیاتی مشابه مشارکت داشتند که نقشه‌ آنها لو رفته و ناکام می‌ماند.

خبرگزاری دویچه وله نیز گزارش کرد علت ناکام ماندن این طرح پولشویی، خودداری بانک‌هایی در کویت، امارات متحده عربی و لبنان از تبدیل چکهای سپاه پاسداران به پول نقد بوده و اولین بخش تحقیقات نیز از آنجا آغاز شد که یک تبعه‌ مصری در تلاش بود چکی شش میلیون یورویی را در بانکی در بیروت نقد کند که سازمان اطلاعات لبنان متوجه ماجرا می‌شود.

خبرگزاری ها همچنین افزودند هنوز منشا اصلی پول‌ها روشن نیست؛ اما گفته می‌شود که سپاه پاسداران بخشی از این پول را از طریق تجارت یا ترانزیت مواد مخدر بدست آورده است. (این گزارش ها خاطرنشان کردند هنوز مدارک کافی برای اثبات مسئلۀ مواد مخدر و اینکه وزیر دولت بحرین جاسوس ایران بوده، ارائه نشده و فقط نقش سپاه در این شبکه بارز و واضح بوده است.)

خبرگزاری آلمان همچنین خاطرنشان کرد زن تاجر کویتی و از رابطان این باند، هنوز در بازداشت موقت و بازجویی به‌سر می‌برد.

رسانه های خبری منطقه و جهان، هدف سپاه پاسداران از اینگونه عملیات (پولشوئی) را «دور زدن تحریم های مالی علیه جمهوری اسلامی و سپاه» ذکر کرده و از آغاز عملیات شناسائی موارد مرتبط و مشابه خبر دادند.

  1. هنوز دیدگاهی داده نشده است.
  1. No trackbacks yet.

بیان دیدگاه